|
David Almond
A most iskolapadba beülő kis elsősök lassan elkezdenek barátkozni, ismerkedni a betűk , számok bűvös világával.Vannak közöttük, akik már önszorgalomból megismerkedtek velük, esetleg egy-két gyerek olvasni is tud, de legtöbbjük számára most kezdődik igazán a nagy csata! Úgy megtanulni írni-olvasni, hogy az végig kísérje őket egész életükön keresztül. Nem kis feladat ez számukra. hiszen az olvasás-írás által lesznek képesek arra, hogy szakmát tanuljanak és az életben megállják helyüket. A pedagógusok feladata az anyanyelv szép, pontos megismertetése, az olvasás megszerettetése,/ igaz, hogy ebben a családnak is nagy szerep van/,a helyesírás szabályainak begyakoroltatása, a kommunikációs képesség , a gondolkodás fejlesztése, fantáziájuk megmozgatása, kellő motivációval az érdeklődésük felkeltése irántuk. Mindez nagyon bonyolult feladat.Ehhez a későbbiekben szükséges még az önművelés is, hiszen mindannyian rákényszerülünk egész életünkben a tanulásra.A sikeres tanulás egyik alapfeltétele pedig a gyors, pontos olvasás, írás, amikor nem, vagy csak keveset kell foglalkoznunk ezek technikájával. A befektetett munka gyümölcse megtérül, mert nagy boldogság az, amikor az esti mesét már a gyerek maga is el tudja olvasni, vagy gondolatait szóban és írásban is közölni tudja.
Egy feltoluló könnyét az emlékezésnek kényszerülök elmorzsolni írás közben szememben, s ajkam halk áldást rebeg a visszahozhatatlan elmúlt órák s mestereink: a tanítók felé! |
|
Márai Sándor
A megszerzett “kincs” szellemi gazdagságot jelent mindannyiunk számára, mert van-e kellemesebb, mint egy szép vers, egy érdekes, izgalmas könyv, amit mások írtak, de általuk üzentet közvetítenek a számomra is. Sokszor elnézem a könyvek sokaságát üzletben, könyvtárban. Mennyi jó gondolat, szórakoztató történet van leírva bennük. Ilyenkor mindig sajnálom azokat a régi könyveket, melyek elpusztulnak, mert nincs lehetőség a megmentésükre. Mennyi érdekes gondolat semmisül így meg!
|
Az írás annyit tesz, mint magunkat olvasni. |
|
Max Frisch
vadvirág
|
|
|
|
|