Ilyen az élet
2010 február 25. | Szerző: kisiren |
Érted? Érted!
Mennyire más a két mondat értelmezése, ha a mondatfajtákat fegyelembe véve, helyes a hangsúlyozás, a mondatdallam.Milyen fontos mondatok ezek a tanítás-tanulás folyamatában.
Ez jutott eszembe, amikor az egyik hozzászólást olvastam, amiből kitűnik, hogy a matematika felvételi példák között volt ilyen is, és ez is nehézséget okozott a használt jel miatt: /3+ valamennyi/= 13
Ez egy egyszerű egyismeretlenes egyenlet, amelyet első osztályban megismernek a tanulók, és különösebb nehézség nélkül megoldják, hiszen hosszú gyakorlásuk során megtapasztalják, hogy a valamennyi helyett bármilyen jelet használhatunk /pl. alma, sün, hóvirág,bármelyik betű,geometriai alakzat,…/, az eredmény nem változik. Van aki pótlással , míg más elvétellel, vagy mindkettőt alkalmazva kapja meg az eredményt.
Ezért nem értem, hogy okozhat ez fejtörést egy hatodikos, vagy nyolcadikos diáknak? Te érted?A jelen esetben állítólag háromszög volt a jel.
A jeleknek is funkciója van. A tankönyvekben, feladatlapokban leggyakrabban a geometriai formák találhatóak, ezzel is alapozva a geom. ismereteket. De amikor a pedagógus a tél témakörben van, akkor az aktualitás is érvényesül minden tanórán, ezért használ hóember, hópehely, hóvirág, vagy bármi más jelet,applikációs képet, mert a koncentrálás lehetőségét nem hagyja ki munkája során. Hiszen az anyanyelvi, környezetism. órákon tanultakat belecsempészve a szöveges feladatokba, élvezetesebbé teszi a matem. tanulását. Ettől is érdekesebb, színesebb lesz a feladat a kisgyerek számára, bár a főhangsúly továbbra is a matematikán van.
/Mennyit lehetne erről fecsegni még, de most rohanok…/
vadvirág
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: